REGULAMIN 2024/2025
REGULAMIN UCZESTNICTWA W ZAJĘCIACH ORGANIZOWANYCH PRZEZ OSIEDLOWY DOM KULTURY W JELENIEJ GÓRZE W ROKU SZKOLNYM 2024/2025
Regulamin określa prawa i obowiązki uczestników zajęć organizowanych przez ODK w Jeleniej Górze
I. WARUNKI UCZESTNICTWA
- Warunkiem uczestnictwa w zajęciach organizowanych przez ODK jest:
a/ zapoznanie się i akceptacja niniejszego regulaminu,
b/ dokonanie zapisu uczestnika zajęć przez rodzica/opiekuna (bądź samodzielnie w przypadku osoby pełnoletniej) w sekretariacie ODK bądź telefonicznie
c/ w przypadku zajęć płatnych przed pierwszymi zajęciami należy uiścić opłatę uregulowaną cennikiem ODK
d/ podpisanie oświadczenia o wyrażeniu zgody na wykorzystanie wizerunku swojej osoby w formie zdjęć lub filmów dokumentalnych promujących zajęcia i wydarzenia kulturalne jednostki,
e/ podpisanie oświadczenia o zapoznaniu się z klauzulą informującą o administratorze danych i przetwarzaniu danych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych przez administratora danych: Osiedlowy Dom Kultury ul. Jana Pawła II 18, 58-506 Jelenia Góra.
f/ wyrażenie zgody/brak zgody na samodzielne opuszczanie przez dziecko zajęć po ich zakończeniu
g/ podpisanie oświadczenia o zapoznaniu się i z niniejszym regulaminem i zobowiązaniu do jego przestrzegania.
- W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie osoby zapisane, o obecności rodzica lub opiekuna towarzyszącego dziecku decyduje instruktor prowadzący zajęcia.
- Dzieci poniżej 12 roku życia powinny być przyprowadzane na zajęcia i odbierane przez rodziców lub opiekunów.
- ODK nie ponosi odpowiedzialności za bezpieczeństwo dzieci pozostawionych bez opieki po zakończeniu zajęć.
- Każdy uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania regulaminu zajęć, poszanowania mienia placówki, przestrzegania zasad bezpieczeństwa i kulturalnego zachowania się względem współuczestników zajęć, instruktora i pracowników ODK.
- Uczestnik może być skreślony z listy w przypadku:
- a) braku opłat za zajęcia po upływie wyznaczonego terminu płatności,
- b) nagannego zachowania utrudniającego pracę instruktora,
- c) częstej absencji w wyniku której ulega destabilizacji praca grupy (próby, przedstawienia itp.).
- Dokumentem potwierdzającym obecność na zajęciach jest prowadzony przez instruktora Dziennik zajęć.
II. KWESTIE ORGANIZACYJNE
- Zajęcia odbywają się w wyznaczonym miejscu i w ustalonych godzinach.
- Program zajęć, czas trwania ustalony jest z Dyrektorem na podstawie grafiku przygotowanego przez instruktora prowadzącego dane zajęcia.
- Uczestnicy wybranych form zajęć podzieleni są przez instruktora prowadzącego na grupy odpowiednio liczebne, dostosowane do wieku uczestników i poziomu zaawansowania.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w grafiku zajęć, o czym instruktor poinformuje rodziców/opiekunów uczestników zajęć.
- Minimalną liczbę uczestników zajęć grupowych, niezbędną dla rozpoczęcia zajęć dla danej grupy zajęciowej w semestrze ustala Dyrektor ODK. Zmniejszenie się liczby uczestników w stosunku do ustalonego minimum, skutkuje likwidacją grupy zajęciowej.
- W sytuacji wprowadzenia odpłatności za zajęcia realizowane przez ODK wysokość opłat za uczestnictwo w zajęciach reguluje cennik wprowadzony Zarządzeniem Dyrektora Osiedlowego Domu Kultury w Jeleniej Górze.
- Opłat za zajęcia można dokonywać w sekretariacie ODK od poniedziałku do piątku w godzinach pracy lub przelewem na konto bankowe ODK (sposób preferowany):
Bank Millennium 24 1160 2202 0000 0000 4884 5013
(w tytule przelewu musi być podane: imię i nazwisko uczestnika, forma zajęć oraz określenie miesiąca, za który wpłata jest wnoszona).
- W ODK nie ma możliwości dokonania płatności kartą.
- Na terenie ODK (park, budynek), obowiązuje zakaz wprowadzania psów. Wyjątek stanowią psy które są wnoszone na rękach właściciela lub w transporterach do tego przystosowanych.
- Obowiązuje bezwzględny zakaz wprowadzania rowerów, hulajnóg do budynku Osiedlowego Domu Kultury.
- W ODK obowiązuje zakaz wnoszenia jakiegokolwiek jedzenia na zajęcia.
III. ZASADY PŁATNOŚCI ZA ZAJĘCIA
- Opłaty za zajęcia pobierane są za dany miesiąc uczestnictwa.
- Opłaty należy uiszczać przed pierwszymi zajęciami w miesiącu. Brak opłat wniesionych w terminie, powoduje niedopuszczenie uczestnika do zajęć w następnym tygodniu.
- Opłaty mogą być przyjmowane za pojedyncze zajęcia lub za cały miesiąc, zgodnie z cennikiem.
- Opłaty miesięczne są stałe, bez względu na liczbę zajęć przypadających w danym miesiącu (poza przerwą świąteczną – Boże Narodzenie, Wielkanoc, ferie zimowe, wakacje oraz kiedy zajęcia zostają odwołane z przyczyn leżących po stronie instruktora lub ODK).
- W przypadkach nieobecności na zajęciach z przyczyn leżących po stronie uczestników (np. choroba), odpłatność miesięczna za zajęcia nie ulega zmniejszeniu (wyjątek stanowią opłaty poniesione za naukę gry na instrumentach.)
- Wysokości opłat za poszczególne zajęcia oraz dokładne zasady płatności określa Cennik zajęć wprowadzony Załącznikiem nr 2 do niniejszego Zarządzenia.
- Zniżka z tytułu posiadania Jeleniogórskiej Karty Dużej Rodziny wynosi 30% i dotyczy: Pracowni plastycznej dla dzieci, Dziecięco-młodzieżowego studia wokalnego.
- W przypadku rezygnacji z zajęć uczestnik lub jego opiekun zobowiązany jest do złożenia pisemnej (drogą mailową) rezygnacji. Opłata nie będzie pobierana od następnego miesiąca po jej zgłoszeniu.
- W sytuacjach spornych dotyczących płatności, celem wyjaśnienia – należy zwrócić się pisemnie do Dyrektora ODK.
IV. ODWOŁYWANIE ZAJĘĆ
- Zajęcia mogą zostać odwołane w przypadku:
- a) nieobecności instruktora spowodowanej chorobą bądź innymi ważnymi względami,
- b) sytuacji, gdy na ternie instytucji odbywa się impreza artystyczna lub uroczystość uniemożliwiająca przeprowadzenie zajęć lub na skutek ustaleń wewnętrznych ODK,
- c) ferii zimowych i wakacji, przerw świątecznych (wielkanocnej i bożonarodzeniowej), świąt państwowych i kościelnych,
- d) zaistnienia przypadków tzw. siły wyższej.
- W przypadku odwołania zajęć z powodów określonych w pkt 1 zajęcia będą odrabiane w innym terminie, ustalonym z uczestnikami przez instruktora lub zmniejszana będzie opłata miesięczna za uczestnictwo w zajęciach.
V. BEZPIECZEŃSTWO
- Każdy uczestnik oraz rodzic/opiekun na pierwszych zajęciach organizacyjno-informacyjnych zostaje poinformowany przez instruktora lub pracownika ODK o organizacji zajęć.
- Podczas zajęć uczestnik nieletni znajduje się pod opieką instruktora prowadzącego. Rodzic/prawny opiekun podejmuje decyzję w sprawie opuszczania dziecka zajęć po ich zakończeniu. W sytuacji, gdy rodzic nie wyraża zgody na samowolne opuszczenie zajęć przez dziecko zobowiązany jest do odebrania uczestnika zajęć (dziecka) bezpośrednio po zajęciach i ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczny powrót dziecka do domu.
- Po zakończeniu zajęć i zadeklarowanej zgody rodzica na samowolne opuszczenie zajęć przez dziecko po ich zakończeniu instruktor oraz Ośrodek Kultury nie bierze odpowiedzialności za powrót dziecka do domu.
- Uczestnik zajęć zobowiązuje się dostosować do wytycznych instruktora.
- Nieletnim uczestnikom zajęć nie wolno opuszczać pomieszczenia, w którym odbywają się zajęcia bez wiedzy i zgody instruktora prowadzącego.
- Odpowiedzialność za zniszczenia wynikające z niewłaściwego użytkowania wyposażenia pracowni, sali, szatni lub innych pomieszczeń znajdujących się w budynku ODK, ponosi osoba nie przestrzegająca zasad ich użytkowania – w przypadku osób nieletnich są to prawni opiekunowie tej osoby.
- Za ustalenie osoby odpowiedzialnej za powstałą szkodę odpowiada instruktor prowadzący zajęcia.
- Uczestnicy zajęć zobowiązani są do przestrzegania norm społecznych wobec innych osób, przepisów przeciwpożarowych, porządkowych i bezpieczeństwa.
- W przypadku jakiegokolwiek zagrożenia uczestnicy zajęć obowiązani są do stosowania się do poleceń pracownika ODK.
- Zabrania się przebywania na terenie ODK osobom nietrzeźwym oraz znajdującym się pod wpływem innych środków odurzających.
- Na terenie ODK obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu.
- W pomieszczeniach ODK obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu.
VI. ZASADY KORZYSTANIA Z SAL i SZATNI
- Wszystkich uczestników zajęć teatralnych, sportowych i tanecznych obowiązuje zmienny strój i obuwie.
- Uczestnicy zajęć ruchowych zobowiązani są do korzystania z szatni.
- W przypadku zagubienia kluczyka od szafki w szatni, koszty dorobienia klucza ponosi osoba korzystająca z szafki.
- Wszyscy uczestnicy zajęć w okresie jesienno-zimowym i wiosennym (opady śniegu) zobowiązani są do zakładania obuwia zmiennego lub ochraniaczy na obuwie.
- Szafki w szatni nie są własnością uczestników zajęć i muszą być opróżnione po skończonych zajęciach.
- Pozostawienie zamkniętej szafki i zabranie klucza na dłużej niż 24 godziny skutkować będzie jej otwarciem przez obsługę, a rzeczy pozostawione w szafce przechowane będą w ODK przez okres 48 godzin. Po tym czasie zostaną zostać zutylizowane. ODK nie ma obowiązku poinformowania o tym fakcie uczestnika zajęć.
- Nie wolno wnosić torebki, odzieży wierzchniej lub innych prywatnych rzeczy, niezwiązanych z treningiem, na obszar ćwiczeń.
- ODK nie zobowiązuje się do pilnowania i przechowywania rzeczy pozostawionych na korytarzach, w salach lub szatni i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w tych pomieszczeniach.
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
W sprawach nie uregulowanych w regulaminie zajęć decyzje podejmuje Dyrektor ODK.