REGULAMIN 2024/2025

REGULAMIN UCZESTNICTWA W ZAJĘCIACH ORGANIZOWANYCH PRZEZ OSIEDLOWY DOM KULTURY  W JELENIEJ GÓRZE W ROKU SZKOLNYM 2024/2025

 

Regulamin określa prawa i obowiązki uczestników zajęć organizowanych przez ODK w Jeleniej Górze

 

I. WARUNKI UCZESTNICTWA

  1. Warunkiem uczestnictwa w zajęciach organizowanych przez ODK jest:

a/  zapoznanie się i akceptacja niniejszego regulaminu,

b/ dokonanie zapisu uczestnika zajęć przez rodzica/opiekuna (bądź samodzielnie w przypadku osoby pełnoletniej) w sekretariacie ODK bądź telefonicznie

c/  w przypadku zajęć płatnych przed pierwszymi zajęciami należy uiścić opłatę uregulowaną cennikiem ODK

d/ podpisanie oświadczenia o wyrażeniu zgody na wykorzystanie wizerunku swojej osoby w formie zdjęć lub filmów dokumentalnych promujących zajęcia i wydarzenia kulturalne jednostki, 

e/ podpisanie oświadczenia o zapoznaniu się z klauzulą informującą o administratorze danych i przetwarzaniu danych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.Urz. UE L 119, s. 1) oraz wyrażenie zgody na przetwarzanie danych osobowych przez administratora danych: Osiedlowy Dom Kultury ul. Jana Pawła II 18, 58-506 Jelenia Góra.

f/ wyrażenie zgody/brak zgody na samodzielne opuszczanie przez dziecko zajęć po ich zakończeniu

g/ podpisanie oświadczenia o zapoznaniu się i z niniejszym regulaminem i zobowiązaniu do jego przestrzegania.

  1. W zajęciach uczestniczyć mogą wyłącznie osoby zapisane, o obecności rodzica lub opiekuna towarzyszącego dziecku decyduje instruktor prowadzący zajęcia.
  2. Dzieci poniżej 12 roku życia powinny być przyprowadzane na zajęcia i odbierane przez rodziców lub opiekunów.
  3. ODK nie ponosi odpowiedzialności za bezpieczeństwo dzieci pozostawionych bez opieki po zakończeniu zajęć.
  4. Każdy uczestnik zobowiązany jest do przestrzegania regulaminu zajęć, poszanowania mienia placówki, przestrzegania zasad bezpieczeństwa i kulturalnego zachowania się względem współuczestników zajęć, instruktora i pracowników ODK.
  5. Uczestnik może być skreślony z listy w przypadku:
  6. a) braku opłat za zajęcia po upływie wyznaczonego terminu płatności,
  7. b) nagannego zachowania utrudniającego pracę instruktora,
  8. c) częstej absencji w wyniku której ulega destabilizacji praca grupy (próby, przedstawienia itp.).
  9. Dokumentem potwierdzającym obecność na zajęciach jest prowadzony przez instruktora Dziennik zajęć.

 

II. KWESTIE ORGANIZACYJNE

  1. Zajęcia odbywają się w wyznaczonym miejscu i w ustalonych godzinach.
  2. Program zajęć, czas trwania ustalony jest z Dyrektorem na podstawie grafiku przygotowanego przez instruktora prowadzącego dane zajęcia.
  3. Uczestnicy wybranych form zajęć podzieleni są przez instruktora prowadzącego na grupy odpowiednio liczebne, dostosowane do wieku uczestników i poziomu zaawansowania.
  4. Organizator zastrzega sobie prawo do zmian w grafiku zajęć, o czym instruktor poinformuje rodziców/opiekunów uczestników zajęć.
  5. Minimalną liczbę uczestników zajęć grupowych, niezbędną dla rozpoczęcia zajęć dla danej grupy zajęciowej w semestrze ustala Dyrektor ODK. Zmniejszenie się liczby uczestników w stosunku do ustalonego minimum, skutkuje likwidacją grupy zajęciowej.
  6. W sytuacji wprowadzenia odpłatności za zajęcia realizowane przez ODK wysokość opłat za uczestnictwo w zajęciach reguluje cennik wprowadzony Zarządzeniem Dyrektora Osiedlowego Domu Kultury w Jeleniej Górze.
  7. Opłat za zajęcia można dokonywać w sekretariacie ODK od poniedziałku do piątku w godzinach pracy lub przelewem na konto bankowe ODK (sposób preferowany):

Bank Millennium 24 1160 2202 0000 0000 4884 5013

(w tytule przelewu musi być podane: imię i nazwisko uczestnika, forma zajęć oraz określenie miesiąca, za który wpłata jest wnoszona).

  1. W ODK nie ma możliwości dokonania płatności kartą.
  2. Na terenie ODK (park, budynek), obowiązuje zakaz wprowadzania psów. Wyjątek stanowią psy które są wnoszone na rękach właściciela lub w transporterach do tego przystosowanych.
  3. Obowiązuje bezwzględny zakaz wprowadzania rowerów, hulajnóg do budynku Osiedlowego Domu Kultury.
  4. W ODK obowiązuje zakaz wnoszenia  jakiegokolwiek  jedzenia na zajęcia.

 

III. ZASADY PŁATNOŚCI ZA ZAJĘCIA

  1. Opłaty za zajęcia pobierane są za dany miesiąc uczestnictwa.
  2. Opłaty należy uiszczać przed pierwszymi zajęciami w miesiącu. Brak opłat wniesionych w terminie, powoduje niedopuszczenie uczestnika do zajęć w następnym tygodniu.
  3. Opłaty mogą być przyjmowane za pojedyncze zajęcia lub za cały miesiąc, zgodnie z cennikiem.
  4. Opłaty miesięczne są stałe, bez względu na liczbę zajęć przypadających w danym miesiącu (poza  przerwą świąteczną – Boże Narodzenie, Wielkanoc, ferie zimowe, wakacje oraz kiedy zajęcia zostają odwołane z przyczyn leżących po stronie instruktora lub ODK).
  5. W przypadkach nieobecności na zajęciach z przyczyn leżących po stronie uczestników (np. choroba), odpłatność miesięczna za zajęcia nie ulega zmniejszeniu (wyjątek stanowią opłaty poniesione za naukę gry na instrumentach.)
  6. Wysokości opłat za poszczególne zajęcia oraz dokładne zasady płatności określa Cennik zajęć wprowadzony Załącznikiem nr 2 do niniejszego Zarządzenia.
  7. Zniżka z tytułu posiadania Jeleniogórskiej Karty Dużej Rodziny wynosi 30% i dotyczy: Pracowni plastycznej dla dzieci, Dziecięco-młodzieżowego studia wokalnego.
  8. W przypadku rezygnacji z zajęć uczestnik lub jego opiekun zobowiązany jest do złożenia pisemnej (drogą mailową) rezygnacji. Opłata nie będzie pobierana od następnego miesiąca po jej zgłoszeniu.
  9. W sytuacjach spornych dotyczących płatności, celem wyjaśnienia – należy zwrócić się pisemnie do Dyrektora ODK.

 

 IV. ODWOŁYWANIE ZAJĘĆ

  1. Zajęcia mogą zostać odwołane w przypadku:
  2. a) nieobecności instruktora spowodowanej chorobą bądź innymi ważnymi względami,
  3. b) sytuacji, gdy na ternie instytucji odbywa się impreza artystyczna lub uroczystość uniemożliwiająca przeprowadzenie zajęć lub na skutek ustaleń wewnętrznych ODK,
  4. c) ferii zimowych i wakacji, przerw świątecznych (wielkanocnej i bożonarodzeniowej), świąt państwowych i kościelnych,
  5. d) zaistnienia przypadków tzw. siły wyższej.
  6. W przypadku odwołania zajęć z powodów określonych w pkt 1 zajęcia będą odrabiane w innym terminie, ustalonym z uczestnikami przez instruktora lub zmniejszana będzie opłata miesięczna za uczestnictwo w zajęciach.

 

V. BEZPIECZEŃSTWO

  1. Każdy uczestnik oraz rodzic/opiekun na pierwszych zajęciach organizacyjno-informacyjnych zostaje poinformowany przez instruktora lub pracownika ODK o organizacji zajęć.
  2. Podczas zajęć uczestnik nieletni znajduje się pod opieką instruktora prowadzącego. Rodzic/prawny opiekun podejmuje decyzję w sprawie opuszczania dziecka zajęć po ich zakończeniu. W sytuacji, gdy rodzic nie wyraża zgody na samowolne opuszczenie zajęć przez dziecko zobowiązany jest do odebrania uczestnika zajęć (dziecka) bezpośrednio po zajęciach i ponosi pełną odpowiedzialność za bezpieczny powrót dziecka do domu.
  3. Po zakończeniu zajęć i zadeklarowanej zgody rodzica na samowolne opuszczenie zajęć przez dziecko po ich zakończeniu instruktor oraz Ośrodek Kultury nie bierze odpowiedzialności za powrót dziecka do domu.
  4. Uczestnik zajęć zobowiązuje się dostosować do wytycznych instruktora.
  5. Nieletnim uczestnikom zajęć nie wolno opuszczać pomieszczenia, w którym odbywają się zajęcia bez wiedzy i zgody instruktora prowadzącego.
  6. Odpowiedzialność za zniszczenia wynikające z niewłaściwego użytkowania wyposażenia pracowni, sali, szatni lub innych pomieszczeń znajdujących się w budynku ODK, ponosi osoba nie przestrzegająca zasad ich użytkowania – w przypadku osób nieletnich są to prawni opiekunowie tej osoby.
  7. Za ustalenie osoby odpowiedzialnej za powstałą szkodę odpowiada instruktor prowadzący zajęcia.
  8. Uczestnicy zajęć zobowiązani są do przestrzegania norm społecznych wobec innych osób, przepisów przeciwpożarowych, porządkowych i bezpieczeństwa.
  9. W przypadku jakiegokolwiek zagrożenia uczestnicy zajęć obowiązani są do stosowania się do  poleceń pracownika ODK.
  10. Zabrania się przebywania na terenie ODK osobom nietrzeźwym oraz znajdującym się pod wpływem innych środków odurzających.
  11. Na terenie ODK obowiązuje całkowity zakaz spożywania alkoholu.
  12. W pomieszczeniach ODK obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu.

 

VI. ZASADY KORZYSTANIA Z SAL i SZATNI

  1. Wszystkich uczestników zajęć teatralnych, sportowych i tanecznych obowiązuje zmienny strój i obuwie.
  2. Uczestnicy zajęć ruchowych zobowiązani są do korzystania z szatni.
  3. W przypadku zagubienia kluczyka od szafki w szatni, koszty dorobienia klucza ponosi osoba korzystająca z szafki.
  4. Wszyscy uczestnicy zajęć w okresie jesienno-zimowym i wiosennym (opady śniegu) zobowiązani są do zakładania obuwia zmiennego lub ochraniaczy na obuwie.
  5. Szafki w szatni nie są własnością uczestników zajęć i muszą być opróżnione po skończonych zajęciach.
  6. Pozostawienie zamkniętej szafki i zabranie klucza na dłużej niż 24 godziny skutkować będzie jej otwarciem przez obsługę, a rzeczy pozostawione w szafce przechowane będą w ODK przez okres 48 godzin. Po tym czasie zostaną zostać zutylizowane. ODK nie ma obowiązku poinformowania o tym fakcie uczestnika zajęć.
  7. Nie wolno wnosić torebki, odzieży wierzchniej lub innych prywatnych rzeczy, niezwiązanych z treningiem, na obszar ćwiczeń.
  8. ODK nie zobowiązuje się do pilnowania i przechowywania rzeczy pozostawionych na korytarzach, w salach lub szatni i nie ponosi żadnej odpowiedzialności za rzeczy pozostawione w tych pomieszczeniach.

 

VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

W sprawach nie uregulowanych w regulaminie zajęć decyzje podejmuje Dyrektor ODK.

Skip to content